Weekendje - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Weekendje - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Weekendje

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

17 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Afgelopen weekend heb ik weer een heerlijk weekend gehad. Vrijdag weer naar playgroup met de kinderen Dit keer mochten de kinderen hun favoriete boek meenemen. Evelyn durfde een vraag te stellen aan een van de programme managers. Dat vond ik al heel wat aangezien ze erg verlegen is. Aysnley zijn kiezen komen door wat veel gezeur betekend. Dat was dus ook tijdens Mattime (voorlees/liedjes-zing uurtje)
Vrijdagmiddag heb ik weer lekker gebakken samen met Evelyn. Dat is deels omdat ik wat vrienden had uitgenodigd voor vrijdag avond om een filmpje te kijken. Dat was ook best gezellig. Morena bleef slapen bij mij omdat we zaterdag met Kristin en twee vriendinnen van haar meegingen naar de kiwi-house en een hike. hoewel dat wel het plan was om een lange hike te gaan doen van ongeveer 3 uur. Maar omdat we een rivier door moesten met een vrij harde stroming besloten we toch maar terug te gaan. Toch hebben we een uurtje gehiked.
Natuurlijk zijn we ook naar het Kiwi-huis gegaan. Daar zaten niet alleen kiwi's maar ook wat andere native New Zealand vogels.
Omdat Kiwi's nachtdieren zijn is het vrij donker in de verblijven. Omdat we op tijd waren voor de voedertijd konden we ze goed zien. Er waren er op dat moment maar twee water. Een groot bruin vrouwtje en een wat kleiner mannetje. Het vrouwtje was echt heel groot. Een stuk groter dan ik had verwacht.
Na de "mislukte" hike zijn we naar de Marokopa watervallen geweest. Dat is echt enorm mooi en zo'n 35 meter hoog. natuurlijk was het mooi vanaf het uitzichtpunt maar toch hebben we besloten om langs een enorm modderig "pad" naar beneden te klauteren. En dat was pas heerlijk. Niet alleen zat ik onder de modder maar ook gaven de watervallen de nodige verfrissing. En natuurlijk super mooi!

Zaterdagavond zijn we uit gegaan in Hamilton. Ook dat was echt super leuk. Eindelijk weer een leuk avondje uit. En gelijk een goeie kroeg gevonden waar enigszins fatsoenlijke muziek gedraaid wordt.

Zondag ben ik gaan shoppen met Morena. Gelijk mijn rekening geplunderd door een hiking jacket en hiking-trousers... en een jasje... een heel erg leuk jasje ^.^ gelukkig komt er snel weer geld binnen, yey, loon.


  • 18 Augustus 2015 - 18:09

    Ilze:

    Hoi Inge,

    Wat leuk dat je behalve voor de kinderen zorgen ook nog tijd hebt om zoveel leuke dingen te doen en het land te ontdekken. Echt een ervaring om niet te vergeten lijkt me.

  • 19 Augustus 2015 - 11:28

    Kees De Bil:

    Hoi Inge,
    Uit alles blijkt dat je het goed naar je zin hebt daar. Dat doet ons, maar zeker papa en mama, veel deugd. Geniet maar lekker, wat voor je het weet is het voorbij. Wij blijven met belangstelling jouw blogs lezen. Lieve groeten, Kees en Mini

    By the way: gefeliciteerd met je vader.

  • 21 Augustus 2015 - 22:06

    Corry En Pim:

    Hallo Inge
    Wat fijn om te horen dat je het goed maakt.
    Mooie foto,s en een mooi natuurgebied.
    Geniet van alle dingen
    Veel groetjes Corry en Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 9143

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: