Kakepuku, Karangahake Gorge, Lady Knox, Maori - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Kakepuku, Karangahake Gorge, Lady Knox, Maori - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Kakepuku, Karangahake Gorge, Lady Knox, Maori

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

30 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Dus, ik loop een beetje achter dus dit wordt een vrij lang reisverslag. Laat ik maar beginnen bij het begin en beginnen met Woensdag 19 augustus. Ik woon in een gebied waar ze nog bezig zijn met bouwen en er was wat onderhoud aan de stroomlijnen. Dus deze woensdag hadden we geen stroom. Dat betekent geen water, verwarming of welk apparaat dan ook. Dus het was een soort van noodzakelijk om een outing ge hebben. Omdat de regen alsnog uit de lucht kwam denderen ondanks mijn wensen ben ik toch maar niet naar de Dierentuin gegaan maar heb ik de dag gespendeerd in de bibliotheek en het museum. In de bibliotheek is er elke week een soort voorleesuurtje voor kleine kinderen. In het museum waren er twee tentoonstellingen voor kinderen. Aynsley lag toen al te slapen in de buggy. Evelyn is eigenlijk nog een beetje te jong voor het museum maar wist zich toch te vermaken. Op woensdagavond was er een dessertnight in Te Awamutu met wat andere Au Pairs, in een woord, Hemels!

Vrijdag 21 augustus
Op vrijdag is er Playgroup. Dit keer in het teken van Red Nose Day. Dus ik en de kinderen moesten er aan geloven, we kregen een rode neus! En natuurlijk heb ik een kleine bijdrage gegeven aan de zieke kindjes in Nieuw Zeeland. Dit keer heeft Evelyn gesproken voor de hele groep! dat terwijl ze super verlegen is! (trots momentje).

In de avond ben ik uit gegaan in Hamilton. Op zich is uitgaan hier best leuk en er is overal live-muziek. De prijzen van alcohol is vrij prijzig (ongeveer $11). Maar wel wat andere Au Pairs tegen gekomen :D

Zaterdag 22 augustus.
Samen met Lena en Antonio Mount Kakepuku beklommen. De laatste helft zijn voornamelijk trappen en dat is enorm zwaar als je de berg op gaat! Naar beneden gaat dan weer een heel stuk gemakkelijker. Het was een leuke hike, maar erg spectaculair was het uitzicht helaas niet.

Maandag 24 augustus.
Met de kinderen naar het zwembad geweest. Ainsley was in het begin zo ongeveer aan mij vastgeplakt hoewel hij er makkelijk kon staan en ook alleen mocht spelen van mij. uiteindelijk durfde hij zelfs onderwater met zijn gezicht (WIN) Evelyn durfde dan weer niet met haar gezicht in het water.

Donderdag 27 augustus
Helaas is er nu weer wat onderhoud aan de stroomlijnen. Dus wederom geen goede dag om thuis te blijven. Omdat Evelyn een abonnement heeft van de Hamilton Zoo kunnen we daar gratis naar binnen. De ochtend hebben we dus veel diertjes gezien. Evelyn is een fan van de neushoorns en Aysnley werd helemaal blij bij de tijgers en kon niet stoppen met "rawr" zeggen (Aynsleys woord voor Tijger).
In de middag ben ik naar Christina gegaan. Een Amerikaanse Au Pair. Onze host-moeders zijn bevriend dus daar kon in de middag blijven. Ik had een campingbedje meegenomen voor Aynsley. Hij heeft daar voornamelijk geslapen en Evelyn heeft heerlijk buiten gespeeld. Wat ook heerlijk was was dat ik eindelijk een volwassene had om tegen te praten overdag :D.

Dit weekend :D
Dit weekend was SUPER. Echt een geweldig weekend gehad met super hikes en enorm veel gedaan! Zaterdag ben ik met drie andere naar Karangahake Gorge gegaan. Dat is een oude goudmijn (of wat ervan over is) uit 1855. Wat je nog ziet zijn eigenlijk de betonnen beginselen een een spoor dat er langs loopt. Waarschijnlijk zijn wij een beetje verkeerd gelopen want aan het einde zou je een groot station moeten zien of een groot spoor, maar die hebben we niet kunnen traceren. Wel hebben we een hike gedaan van ongeveer 3,5 uur.
Zondag was een van de gaafste dagen tot nu toe! We zijn naar Rotorua gegaan. Dat is ongeveer 1,5 uur rijden vanuit Hamilton. Het heet daar de Bay of Plenty, wat een beetje genoeg zegt.
We zijn begonnen met de "uitbarsting" van Lady Knox. Een van de weinige werkende geisers die ongeveer 20 meter hoog water spuwt. Deze wordt elke ochtend opgewerkt door er een speciale waspoeder in te gooien. Dat zag er enorm indrukwekkend uit. Vervolgens zijn we verder gegaan naar het Wai-o-tapu wonderland. Dat is een geiserpark met meren die verschillende kleuren hebben door de zwavel en andere chemische stoffen (die enorm stinken). Maar dat was enorm gaaf en mooi om te zien! Wij hebben daar de lange route gelopen van 75 minuten en onze ogen uitgekeken.
Niet ver buiten dit park zijn de Mud Pools. Dit is een soort modderpoel dat borrelt. Het ziet er een beetje uit alsof de aarde overgeeft (leuke visualisatie toch?)

Na deze hele indrukwekkende route zijn we verder gegaan met de Rainbow Mountain. Dit is een berg ongeveer 5 minuten van het Wai-o-tapu park vandaan. Op de top hadden we een geweldig uitzicht! Daar hebben we ongeveer een uur gezeten, gewoon genieten van het uitzicht. We konden er geen genoeg van krijgen. Helaas moesten we terug naar beneden om op tijd te zijn voor de volgende activiteit:

Tamaki Maori Village. Een enorm gave ervaring waar we verwelkomt werden als een andere stam. We hadden "stamhoofden" en na een heuze welkomsceremonie waarbij we absoluut niet mochten lachen werden we verwelkomt in hun dorp. Bij elk huisje kreeg je een uitleg ergens over of werd je iets geleerd. Zo heb ik gezien hoe een Haka werd geleerd aan de heren en mochten de dames participeren in een dans. Ik mocht een spelletje uitproberen dat aan jonge kinderen werd geleerd met stokken. (het was een soort stoelendans). Hierna werd ons uitgelegd wat Hangi is (een maaltijd dat 3,5 uur gekookt wordt in de grond) en kregen we een voorstelling van de Maori mensen. Na deze voorstelling mochten we genieten van de Hangi. HEERLIJK. Wij zaten naar mensen uit Rio de Janero en uit England. Met hen hebben we ook heerlijk gekletst tijdens het dinner. Tijdens het dinner waren nog een paar optredens en daarna was het helaas tijd om te gaan.

Naast deze gave gebeurtenissen begin ik Nederland een beetje te missen. Vooral het fietsen. Wat zou ik kunnen geven om gewoon even een stukje te gaan fietsen. Dus misschien toch maar even een mountainbike tochtje plannen voor komend weekend om even op een fiets te kunnen zitten. Gelukkig is er wel een Nederlands winkeltje vlak bij de supermarkt. Dus al het voedsel dat ik mis kan ik kopen. Hoewel het wel prijzig is.

Voor mij is het nu tijd om te gaan slapen! Ik zal zo snel mogelijk de foto's posten (zeker checken, enorm gaaf om te zien!) en ik vind het altijd leuk om jullie reacties te lezen! Dus hou je niet in en vertel ook een beetje hoe het in Nederland gaat met jullie! Ben benieuwd.

  • 30 Augustus 2015 - 18:04

    Marianne Van Rooij:

    Hoi Inge,

    Wat goed om weer iets van je te horen. Je verhalen kunnen zo in een reistijdschrift: Zo enthousiast en gedetailleerd! Leuk...
    Voor ons begint morgen het nieuwe schooljaar weer na een lange zomervakantie met veel mooi weer.
    Ook vandaag is het hier nog zo'n 32 graden geweest: Ik benijd de collega's die morgen moeten werken dus niet.

    Groetjes!

    Marianne

  • 30 Augustus 2015 - 19:35

    Ilze:

    Hoi Inge,

    Wat een leuk verslag weer om te lezen en wat een enorme ervaring om al die dingen te zien en te doen. Geniet maar van je tijd daar, want je zal zien dat het voorbij vliegt en je Nederland weer eerder ziet dan je lief is.

    Groetjes Ilze

  • 30 Augustus 2015 - 21:28

    Huub:

    Hoi Inge,
    Ik heb weer genoten van je verslag. Je onderneemt heel veel. Leuk is dat. Een goed idee om een mountainbike te huren. Kun je lekker een eind raggen.
    Have fun!
    Groetjes, Huub

  • 31 Augustus 2015 - 01:13

    Toon Hendrix:

    Hallo Inge,

    Dat zijn prachtige verhalen van jou. Hoe het in Nederland gaat......goed. Het is nu 1.15 uur in de nacht van zondag op maandag. We zijn net terug van een concert in Utrecht. Het was geweldig. Een groep uit Ravenna speelde muziek van componisten, die gewerkt hebben in de schaduw van Händel. Dus klanken uit de achttiende eeuw. Vrijdag waren we ook in die stad, toen voor muziek door Jordi Savall, een Spanjaard die zich toelegt op onderzoek in archieven en vervolgens de opgedoken stukken uitvoert. Was ook heel fraai.
    Verder hebben we een fantastische zomer en genieten we van onze vrije tijd. Dinsdag gaan we voor 2 dagen naar Dordrechrt naar vrienden.
    Hier laat ik het even bij,. We moeten slapen.
    Het ga je goed. Groet van ons uit Vledder.
    Toon

  • 06 September 2015 - 11:14

    Marijke:

    Hoi Inge

    Geweldig om je reisverslag te lezen. je moet er van genieten want dit blijft je hele leven
    lang een geweldige ervaring.
    Blijf schrijven dan blijf ik je volgen.
    Veel plezier.
    Marijke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 9145

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: