Op naar de zee, en wat watervallen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Op naar de zee, en wat watervallen - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Op naar de zee, en wat watervallen

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

06 September 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Ik ben nu 5 weken in Nieuw-Zeeland. Nog steeds heb ik geen spijt van mijn besluit om hier naar toe te komen. Elke dag ben ik lekker druk met reizen, vrienden maken en voor lieve kleine kindjes zorgen. Ik voel me steeds meer thuis. Afgelopen week was het een beetje een hectische week. Iets meer dan normaal dan. Aysnley had namelijk een kleine operatie Donderdag. Op zich was er niet veel aan de hand maar het is alsnog eng natuurlijk. Hij heeft nog een Katheter in en die zal er nog tot donderdag in zitten. Gelukkig is de zorg niet heel erg anders. In plaats van luiers verschonen moet ik zijn katheterzak legen. Tijdens zijn operatie had ik alleen de zorg voor Evelyn. Omdat zij en haar broer enorm aan elkaar gehecht zijn had ik bedacht haar ergens mee naar toe te nemen waar Aynsley eigenlijk te jong voor is. Dus dat werd een uitje naar een trampoline-indoor-dingetje. Daar heeft zij zich enorm vermaakt. Daarna naar het ziekenhuis gegaan om haar broertje te bezoeken. (wat een doolhof daarzo). Maar ze vonden het fijn elkaar weer te zien.
Ook voel ik me steeds zekerder in het verkeer. Het links-rijden was niet meer het probleem. Voornamelijk het de-weg-vinden was het probleem. Gelukkig heb ik ook nog mijn navigatie-systeem wat echt hemels is.

Afgelopen weekend ben ik met wat andere meiden naar Tauranga gegaan en naar de McLarens falls. de McLarens falls was een beetje een teleurstelling omdat we hoopte dat het een awesome hike zou zijn. Maar het waren een aantal losse routes van een kwartier. Maar het was wel leuk en gezellig daar. Vervolgens zijn we verder gereden naar Tauranga. dat is een plaatsje aan de oost-kust van Nieuw-Zeeland. Met ongeveer 17 graden en lekkere warme zon zijn we begonnen met de klim van de berg Maunganui. Dat is DE berg van Tauranga. Wij zijn kei stoere en bikkel-vrouwen. Dus we deden de zware weg op de berg. Heerlijke uitdaging en des te groter is de voldoening als je bovenop de top staat. En wat een uitzicht! Ook hebben we wat mooie uitzicht plaatsen gevonden (zie profielfoto)
Na een late lunch toch maar richting huis gegaan.

Op zondag was er hier vaderdag. Nieuw-Zeelandse vaderdag dan. Dus heb ik van de week wat cadeautjes gemaakt met de kinderen. Beide kinderen hebben een tekening gemaakt en ik heb een wit shirt gekocht en op de rug wat wegen getekend. Dat gecombineerd met speelgoedautotjes heb je een massage :). Een heerlijke dag wat begon met lekker lang uitslapen. En de auto schoonmaken. Want na al die hikes waar het vaak modderig is, was het nogal nodig om het schoon te maken.

Programma voor volgende week: Mountainbiken langs de Waikato River (grootste rivier in het noordelijke eiland).

Neem ook zeker even een kijkje op het reisverslag van vorige week. Daar staan nu hele mooie foto's op. En nog steeds vind ik het erg leuk om jullie reacties te lezen! Houd je niet in! :D

  • 06 September 2015 - 12:51

    Ilze:

    Hoi Inge,

    Zeker een prachtig uitzicht, daar heb je wel een hike voor over. De foto's van vorige week zijn ook leuk. Leuk idee, dat massage idee voor vaderdag. Inmiddels zijn hier de scholen ook al weer begonnen en ik moet zeggen dat ik je hulp wel miste met 30 nieuwe kindjes die nodig geen idee hebben van wat ze waar moeten schrijven etc. . Veel plezier met "je kindjes" weer komende week, hopelijk hersteld Aynsley snel en kan je weer gewoon luiers verschonen.

    Groetjes Ilze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 9148

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: