Fietsen, landschappen en... Nederlandse liedjes - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Fietsen, landschappen en... Nederlandse liedjes - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Fietsen, landschappen en... Nederlandse liedjes

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

20 September 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Op dit moment is het laat op zondag avond. Morgenvroeg moet ik weer vroeg beginnen om twee hele lieve kinderen bezig te houden. Maar het enige waar ik op dit moment zin in heb is in Nederlandse muziek luisteren. Ik heb nooit echt gehouden van Nederlandse muziek. Maar alle enigszins leuke liedjes in het Nederlands komen nu voorbij op mijn playlist. De reden: ik heb behoefte aan Nederlands. Naast de schaarse skypegesprekken met mijn ouders praat ik met niemand Nederlands. En tja, wat kan ik zeggen, op een of andere manier ga je het bijna missen. Ik heb mezelf betrapt op het opzoeken van een woord van Engels naar Nederlands...

Wat ik zeker niet ga missen zijn de enorm gave landschappen die voorbij komen. Elke keer als in de auto stap kom ik op de gaafste plekken en zie ik de gaafste landschappen. Er gaat vrijwel geen ritje voorbij waar niet het woord "wow, look at that" voorbij komt. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Het is allemaal ook verschillend. De ene keer zijn het grote weilanden vol koeien de keer daarna zie je bergen en rotsen zover het oog rijken.

Door een hoop van die landschappen heb ik afgelopen zaterdag gefietst. Midden door de bossen en over de rotsen, langs de Waikato Rivier. En ik kan je zeggen. Fietsen in Nieuw-Zeeland is een heel stuk anders dan in Nederland. Het is echt niet zo vlak. Ik had me daar wel op ingesteld. Maar 50km mountainbiken was misschien niet de beste manier om daar achter te komen. Ik had een mountainbike van Robert geleend (met clicksysteem). Ook dat was misschien niet mijn beste besluit. Ik ben een paar keer naar gevallen door een falend clicksysteem of een falende Inge die probeerde haar schoen op tijd los te krijgen. Het laatste stuk hebben Lena en ik besloten over de weg te gaan. Grotendeels omdat we nog 20km hadden te gaan en we binnen 1,5 uur bij de auto moesten zijn i.v.m. het einde van de dag. Dat zou meer dan genoeg zijn als het Nederland was geweest en als we hele goede mountainbikers waren geweest. Maar uiteindelijk zijn we heel thuis gekomen met pijnlijke konten (ik een pijnlijke been en schouder door de vallen die ik heb gemaakt) en een super prestatie achter de rug. Ik heb een top-weekend achter de rug en heb de "kneuzingen" om me te herinneren. Zondag hebben we toch maar besloten om niet te gaan fietsen en te geniegen van de dag. Volgend weekend heb ik een lang weekend en ga ik naar Northland om dat te ontdekken!

  • 20 September 2015 - 14:48

    Marianne Van Rooij:

    Wat een mooie foto's en gezellig verslag weer, Inge!
    Ik geloof dat Nieuw Zeeland ook voor mij een fijn vakantieland zou zijn.
    Dus wie weet.....als ik over heel veel jaartjes met pensioen ben.
    Groetjes,

    Marianne

  • 20 September 2015 - 15:27

    Ilze:

    Sportief hoor, volgens mij kom je hartstikke fit terug.

  • 20 September 2015 - 19:03

    Toon Hendrix:

    Dag Inge,

    Behoefte om je eigen taal te spreken c.q. schrijven? Stuur een mail naar je oom en tante.
    Ik kan het me trouwens wel voorstellen, dat je daar soms behoefte aan hebt.
    Wat maak jij allemaal leuke dingen mee daar. Ja die heuvels, daar kun je je op verkijken. Je moet altijd meer tijd uittrekken.
    Wat geweldig dat het met je tante-zegger goed gaat. Best spannend geweest. De familiedag afgelopen zondag was ook erg gezellig. Je ouders zullen al wel verteld hebben, dat we shanty-liederen hebben gezongen op Schokland. Fantastisch.
    Hier alles goed. Komende week gaan we een paar dagen naar Delden in Twente. Misschien minder spectaculair dan Nieuw-Zeeland, maar ook leuk om weer te zien.
    Tot zover.
    Groeten van ons en alle goeds,
    Toon.

  • 21 September 2015 - 12:29

    Kees En Mini De Bil:

    Gek he dat je dat kleine kikkerlandje van ons toch kunt missen. Zoals je weet reizen wij ook veel dus wij weten hoe dat voelt. En inderdaad, dat kunnen de onbeduidendste dingen zijn. Dat je geniet van al het schoons Nieuw Zeeland te bieden heeft geloven we graag. Wij kennen het helaas niet persoonlijk maar afgaande op hetgeen je af toe op TV en brochures ziet is het van een adembenemende schoonheid. Ook je verhaal over het fietsen klinkt ons bekend in de oren. Voordat wij voor de eerste keer naar Bretagne afreisden was ons verteld dat je daar heel goed kunt fietsen omdat het er 'vlak' is. Ja, duh!
    Zo vlak als bij ons Limburg zeg maar. Dan moet je een getraind fietser zijn zijn om dat leuk te vinden.

    Wij vertrekken binnen nu en 14 dagen naar zuid Spanje en komen pas ergens in 2016 terug.
    Nou meissie, keep up the good work en maak maar veel plezier daar en geniet van alles.
    Want voor je het weet ben je weer thuis en verlang je terug naar Nieuw Zeeland.


    Lieve groet en knuffel van ons,

    Mini en Kees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 9137

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: