Spontane actie naar Taupo - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Spontane actie naar Taupo - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Spontane actie naar Taupo

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 Oktober 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Een weekend geleden was het een relatief saai weekend. Ik ben met de familie naar Auckland gegaan om hun tante naar het vliegveld te brengen. Maar dit weekend!!! OH WOW. dat was een geweldig weekend.
Ik had op vrijdag om 8 uur nog geen plannen. Wel zag ik op Facebook dat wat vriendinnen van oriëntation in Taupo waren. Laat dat nou slechts 2 uurtjes van mij vandaan te zijn. Dus zaterdagochtend om 6 uur vertrekken en twee uur later in Taupo aangekomen, zonder eigenlijk te weten wat het plan was. Ze wildden naar Rotorua gaan en daar naar wat hot pools gaan en gaan zorben. Ik was eerder bij de hot pools. Dus dat was niet erg interessant voor mij. Maar zorben... Voor degene die niet weten wat dat is... Met een grote plastic bal, gevuld met water van een berg af rollen. Wat was dat gaaf! Ik zat samen in een bal met Josefin en het was eigenlijk alleen maar gillen en lachen. zo gaaf!! We hebben een race gedaan tegen Aspen. En natuurlijk gewonnen want wij waren zwaarder.

Daarna vroegen ze wat ik wilde doen. Ik wil natuurlijk Lake Taupo zien. Zij waren de dag daarvoor gaan zeilen. De Captain zei dat ze terug mochten komen voor een fles wijn. Dus na was haasten om er op tijd te komen en flessen wijn te komen (4 flessen totaal) waren we bij de boot en mochten we aan bord. Nou, dat was een van de gaafste dingen die ik tot nu toe heb gedaan. Het was een super leuke boottocht. De wijn hielp zeker met het leuk maken. Maar ook de Captain was geniaal. Op een moment mochten we naar de boeg van de boot en helemaal vooraan staan net als bij de titanic. natuurlijk kwam de Captain met de geweldige timing om vrij luid Celine Dion op te zetten. (later op de avond kreeg hij een sms van de huizen aan de kant "celine dion, really?". Om het maar even hilarischer te maken. Ik mocht ook best lang de boot sturen. Josefin en ik hebben de weg terug grotendeels gespendeerd waterspetterend met onze voeten aan de zijkant van de boot. De Captain was op een moment zijn excuses aan het aanbieden voor de andere mensen op de boot. (I don't blame him though). Toen hij alle mensen van de boot liet aan het eind van de trip kwam hij terug en zei "so, ready to see the sun go down". Natuurlijk waren wij van plan om dat te doen! Josefin en ik waren doorweekt door het spetteren, dus kregen we fabulous gele broeken en een hele mooie oversized jas. En het was geweldig! daarna gingen we wat eten en water drinken in de kroeg met de Captain. Aan het einde wilde ik de jas terug geven en de Captain zei eigenlijk: no, you keep it, come back next week and you don't join me as a passenger but as a crew member."
vertaling: "nee, hou hem maar en kom terug volgende week. Maar niet als passagier maar als medewerker"
Dus Ik denk dat ik volgende week maar als crew member die kant op ga. misschien het weekend daarna zelfs ook nog. want hij heeft een topbaan! (en hij gaat me leren zeilen, hoe cool is dat?)

Zondag mochten we weer vroeg op staan om te gaan raften (we waren een soort van sober genoeg). Dat was een grade 5. Dus de ruigste soort raften dat je kan doen op een rivier die alleen maar 26 dagen per jaar begaanbaar is omdat de andere dagen van het jaar de dam gesloten is. Dat was ook best gaaf en lekker koud. Op een moment mochten we de rotsen op klimmen en het water in springen. En we hebben genoten van de watervallen.

Nu weer lekker op de bank genieten van rust, na zo'n geweldig weekend! over twee weken zie ik mijn vrienden weer van Wellington. Helaas dat ze zo ver weg wonen (het is ongeveer 6 uur rijden naar hen).


  • 11 Oktober 2015 - 11:06

    Miriam:

    Hoi Inge,
    Wat leuk om te lezen dat je daar zoveel meemaakt en zoveel kunt zien!!
    (Ik dacht trouwens dat je daar was om te "werken"? hahaha)
    Lekker genieten van dit hele speciale jaar en ik kijk al weer uit naar je volgende avonturen!
    Veel plezier!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 9135

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: