Eerste weekje - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Eerste weekje - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Eerste weekje

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

07 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Oke, Ik heb mijn eerste week achter de rug. En wat een week! Het voelt alsof ik al een half jaar hier ben. Ik ben begonnen samen met Grit. Zij heeft me heel veel plaatsen laten zien. Plaatsen zoals de bibliotheek, de supermarkt en hele leuke speeltuinen. Ook heeft zij me geholpen met het ritme te pakken te krijgen en heeft ze mijn vragen beantwoord. Ik heb daarom mijn draai al echt gevonden in het gezin. De kinderen accepteerde mij best goed en luisteren ook naar mijn instructies (ook omdat ik de strategieën al van grit heb geleerd). yeyy.
Ik heb mijn eerste drie dagen alleen ook best goed doorgebracht. De eerste dag heb ik samen met de kinderen een sockmonster gemaakt. In Nieuw-Zeeland is het een gewoonte om binnen te lopen met sokken aan. Je doet dus je schoenen uit voordat je binnen komt. Om een of andere rede draag ik hier bijpassende sokken en zoek ik bijpassende sokken voor de kinderen. Een sockmonster is een ding met wasknijpers er aan. Aan die wasknijper kun je eenzame sokken hangen. De kinderen vonden dat best wel leuk. Voornamelijk Evelyn vond het erg leuk om te kijken hoe ik het in elkaar zette. Ik heb veel van stof gemaakt namelijk.
De dag daarna zijn we naar de bossen gegaan. Gelukkig liet het weer het toe. De bossen waren erg mooi. Het is een stukje lopen (ik mag nog niet rijden met de kinderen). Ik moest de buggy bovenaan laten staan en dan naar beneden lopen. Dat was enigszins een uitdaging met een rugzak, Aynsley op de arm en Evelyn aan de hand. Maar nadat we beneden waren was het enorm mooi. Omdat Nieuw-Zeeland een eiland is zijn er hele mooie planten die ik niet kende. In die bossen was het een soort looproute rond een riviertje/meertje. Ik had steeds een handje aan Aynsley en Evelyn liep alleen. Het heeft de afgelopen dagen enorm veel geregend hier dus het was wat modderig. Vandaar dat ik wilde dat Aysnley mij een handje gaf. Op een bepaald moment kwamen we bij een bruggetje dat ongeveer 30 cm breed was. Evelyn is daar een keer eerder gevallen. vandaar dat ze er niet overheen durfde. Op dat moment waren we al 45 minuten in het bos, dus zo erg vond ik dat nou ook weer niet. En ik het bos heb ik mijn eerste Silver Fern gezien (wat een beetje het nationale symbool is van Nieuw-Zeeland).
Op vrijdag hebben we elke week playgroup. Dat is op een centrale plek in Hamilton waar andere aupairs met hun kinderen samen komen en wat activiteiten doen. Vandaag was dus mijn eerste keer bij Playgroup. Deze keer mocht iedereen zijn teddybeer meenemen. Helaas had ik mijn teddybeer niet hier en is die nog steeds in Nederland :'(. Maar Evelyn en Aynsley hadden hun Doggy en Owl mee. Iedereen mocht wat vertellen over zijn/haar teddy. Evelyn is erg verlegen tijdens playgroup (dat is ze altijd al geweest). Hoewel ze thuis erg veel kletst is ze erg stil bij playgroup. Ze hing voornamelijk bij mij omdat ze mij wat beter kende. Aysnley was gewoon aan het spelen en die wilde graag vertellen over zijn owl. Helaas his zijn spraak nog niet zo goed om dat te kunnen. Hij zei alleen "mine" wat een beetje zijn favoriete woord is.
Mijn eerste week is erg leuk! vanavond ga ik naar een trampoline-indoor-park en zondag ga ik naar Blue-springs. Pictures will follow!

  • 07 Augustus 2015 - 17:01

    Huub:

    Hoi Inge,
    Leuk weer iets van je te lezen. Goed bekeken, die playground, waar de aupairs elkaar kunnen ontmoeten.
    Veel plezier nog!
    Groetjes!!!

  • 08 Augustus 2015 - 14:47

    Ben:

    Mooi verslag van de eerste week

  • 08 Augustus 2015 - 14:56

    Toon Hendrix:

    Dag Inge,

    Leuk verslag van de eerste week. Het zal allemaal wel erg spannend zijn geweest. Vooral nu je officieel ingewerkt bent en het alleen moet zien te klaren.
    Verschilt de opvoeding daar erg van die in Nederland? Wat doe je zoal in je vrije tijd, voor zover je die hebt?
    We zijn benieuwd naar verdere berichten.
    Hartelijke groet van ons en het ga je goed!
    Toon

  • 09 Augustus 2015 - 13:11

    Ilze:

    Hoi Inge,

    Liep in verband met mijn vakantie wat achter, maar heb inmiddels al je verslagen gelezen. Leuk dat je al zo snel je draai hebt gevonden. Klinkt ook allemaal erg leuk. Ben benieuwd naar de rest.
    Groetjes Ilze

  • 09 Augustus 2015 - 23:59

    Kim:

    Fijn dat je daar je draai al zo goed gevonden hebt! En ik kijk nu al uit naar je volgende verslag.

  • 10 Augustus 2015 - 11:48

    Inge Hendrix:

    Wat leuk om jullie reacties te lezen!

    @Toon: De opvoeding scheelt niet erg veel van de Nederlandse opvoeding. Wat me wel opvalt is dat kinderen een klein beetje verwend zijn hier. Niet wat spullen betreft maar wat betreft eten. Als Evelyn iets niet wil eten dan hoeft dat ook niet. Als Aynsley zegt dat ie klaar is met eten hoeft hij ook niet meer te eten of krijgt hij iets lekkerders. Ik ben wat meer van de "eet in ieder geval dit stukje nog op". of ze krijgen hun boterham gewoon weer bij morning tea. Maar dat verschil kan ook liggen aan de ouders natuurlijk. Verder zijn Kiwi's wel iets rommeliger en iets relaxter dan Nederlanders. Wat ik niet heel erg erg vindt eigenlijk. haha.

    Groetjes :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 9164

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: