cement, coromandel en reglan - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu cement, coromandel en reglan - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

cement, coromandel en reglan

Blijf op de hoogte en volg Inge

15 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Het is alweer een klein poosje geleden dat jullie iets van me gehoord hebben. Ik heb toch niet stil gezeten hoor. Naast een hoop activiteiten met de kinderen heb ik ook in de weekenden weer het een en ander gedaan. En die activiteiten zijn zeer divers. Naast reizen in Nieuw-zeeland leer ik ook veel. Vorig weekend was dat bijvoorbeeld het maken van cement :P.
Het eerste weekend na mijn reis door het zuidelijk eiland heb ik niet heel veel gedaan. Het weekend daarna was het echter een lang weekend. Dat wilde ik natuurlijk volledig benutten. Vandaar dat ik en een andere au pair de vrijdag hadden besloten om naar Coromandel te gaan. Dat is ten noorden van ons. Ondanks de slechte weersvoorspellingen hebben we een heerlijk weekend gehad en op het strand kunnen genieten van de zon (en helaas ook kunnen verbranden in diezelfde zon). In Coromandel zijn we begonnen met hot water beach. Dat is een strand waar je een gat kan graven bij vloed en dan heb je je eigen persoonlijke hot pool. Het was wel lekker om in de zee te zwemmen. Na het strand zijn we doorgereden naar Whitianga. In de avond zijn we uit gegaan. We zijn op een of andere reden met wat ouderen mensen meegegaan naar een andere bar. Zij bleven me ook wijn aanbieden en waren ook erg gezellig.
De dag daarna merkte ik hoe gezellig het was. Helaas voelde ik me niet zo goed. Maar ja. Ik had het toch mezelf aangedaan. Dus lekker de volgende dag met de boot naar Catherdral Cave. Was erg mooi en van het de ruige zee kunnen genieten.
In de avond zijn we doorgereden naar Thames. Daar hebben we op maandag een museum bezocht over de goudmijnen in de regio. Was erg indrukwekkend en erg mooi om te zien. We werden ook in een van de goudmijnen genomen. Heel anders goudmijners-dorp dan Arrowtown maar ook erg interessant.

Het weekend daarna zou het weer een lang weekend zijn. Vooral voor mij omdat op donderdag de grootouders uit Whangarei overkwamen om in het weekend aan een deck (zo'n ding van hout aan de buitenkant van je huis waar je op kunt staan... geen idee wat dat in het Nederlands is). Dus dat verlicht de werkdruk toch aanzienlijk.
Tijdens dat weekend hebben we natuurlijk gaten gegraven om cement te kunnen storten. We waren heel voorzichtig om de kinderen uit de buurt te houden. Helaas hebben we zelf niet opgelet. De grootmoeder viel namelijk in een gat en brak haar pols. Dus zij was de expert en gaf me instructies om cement te maken en ik volgde ze heel braaf (zoals ik altijd doe me alle instructies natuurlijk. haha).

Het weekend daarna had ik eigenlijk niets gepland. Ik zou wat drankjes gaan doen in Te Awamutu (een dorp ongeveer een half uur ten zuiden van hier). Daar was een bandje aan het spelen dus wat mensen begonnen te dansen en daar heb ik Jaimy ontmoet. Een kiwi die erg graag reist en heel enthousiast is. Een beetje... ja... mij. dus zijn we vrijdag avond samen ook echt gaan stappen en ben ik bij haar blijven overnachten zodat ik ook echt kon drinken. Zondag zijn we samen naar Reglan geweest, hebben de Bridal veil falls bezocht, zijn naar een creatief marktje geweest (Reglan is DE plek voor hipsters en hippies), zijn gaan heerlijk gaan lunchen, hebben elektrische fietsen uitgeprobeerd om een heuvel op te fietsen. Tegen het einde van de dag toch maar even gedaan waarvoor we naar Reglan gingen, naar het strand.
Met anderen woorden. Een aantal hele gave weekenden... en nog een aantal gave weekenden die komen gaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 9155

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: