Ziek en op zoek naar Hobbits - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu Ziek en op zoek naar Hobbits - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

Ziek en op zoek naar Hobbits

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

14 September 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Deze week was toch een van mijn mindere weken. Op woensdag was ik ziek. Gelukkig waren de kinderen echt engeltjes. Evelyn bleef maar vragen: "why are you sick?", "why are you laying down?". De dagen daarna bleef ik buikpijn houden en me niet heel lekker voelen. Tot vandaag eigenlijk. Toch ben ik zaterdag op bezoek gegaan bij de hobbits in Hobbiton. Dat is de set waar de hobbithuisjes zijn. Eigenlijk is dat maar een kleine 40 minuten van mijn huis vandaan. Toch ben ik er nog niet eerder heen geweest.
Het was enorm gaaf en ik heb mijn ogen uitgekeken. Ik bestempel mezelf absoluut niet als een fanaat, hoewel de rondleidster daar anders over dacht. Ze vroeg namelijk regelmatig wat vragen over wat de plek zou kunnen zijn of wat vragen over de film. Bijvoorbeeld wat de kinderen naar Gandalf riepen toen Gandalf en Frodo the shire binnen kwamen op de kar. Ik heb vrij veel vragen kunnen beantwoorden. yeyyy. (Ik voelde me wel een beetje een nerd hoor). Ik vond het echt fantastisch! Ook een drankje gedronken in The Green Dragon natuurlijk en me ook nog even kunnen verkleden als een echte hobbit. Een mannelijke hobbit dan. Alleen de grote behaarde voeten ontbraken.
Na Hobbiton zijn we een stukje verder gereden naar de Wairere waterfalls. Enorm mooie watervallen die je kunt beklimmen tot aan het begin van de waterval. Natuurlijk ging ik voor de top! Achteraf niet mijn slimste move aangezien ik nog steeds niet helemaal fit was. Maar toch te top bereikt en bovenaan een waterval gestaan! Het uitzicht was enorm gaaf, maar door de harde wind was het ook koud en nat, dus erg lang ben ik er niet gebleven. We moesten wel snel terug omdat we ongeveer anderhalf uur hadden om de afdaling te doen. En dat hebben we gehaald :).
Na een zondag in mijn bed te hebben gespendeerd en een lange nachtrust voel ik me wel iets beter. Vandaag was het zo lekker weer dat ik zelfs in mijn shorts kon zitten. yeyy

  • 14 September 2015 - 11:37

    Mama:

    En je blijft maar genieten!!!!!!!

    Heerlijk om het allemaal te lezen.

  • 14 September 2015 - 17:53

    Corry Hendrix:

    Hallo Inge,
    Leuk om te horen dat het je goed gaat.
    Het verhaal over de hobbits lijkt mij erg interessant, ik heb alle boeken gelezen over de hobbits en vond ze erg leuk. We hebben gister de familiedag gehad bij ons en we hebben een gezellige dag gehad samen. We hebben een workshop zeemansliederen zingen gedaan en we zijn nu volleerde zangers. Mogelijk ben je er weer bij volgend jaar. Geniet ondertussen. Veel groetjes van ons Corry en pim

  • 15 September 2015 - 09:41

    Ilze:

    Hoi Inge,

    Ik wordt nu toch wel een beetje jaloers hoor, wat zie jij een leuke en prachtige dingen. Vervelend dat je ziek was, maar gelukkig op tijd opgeknapt om Hobbiton en de watervallen te zien. Heb \zelf de boeken gelezen en de film meerdere malen gezien, dus dat lijkt mij ook geweldig. In de vakantie zijn wij ook naar een waterval gehiket, maar die was niet zo mooi als deze. Werk ze en veel plezier weer verder.
    Groetjes Ilze

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 248
Totaal aantal bezoekers 9160

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: