gearriveerd in mijn host-family - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu gearriveerd in mijn host-family - Reisverslag uit Hamilton, Nieuw Zeeland van Inge Hendrix - WaarBenJij.nu

gearriveerd in mijn host-family

Door: Inge Hendrix

Blijf op de hoogte en volg Inge

02 Augustus 2015 | Nieuw Zeeland, Hamilton

Inmiddels ben ik al 2,5 dag in mijn gastgezin en heb ik oriëntatie achter de rug. oriëntatie was best leuk, maar ook stiekem best saai. het is voornamelijk veel informatie wat niet altijd even intersant is. Ik heb een EHBO-herhaling gehad (gericht op kinderen en baby's). Verder een theoretische rijles. Alles is voornamelijk hetzelfde als in Nederland, maar dan aan de andere kant van de auto/weg. Ik zal hier een automaat rijden. Ik heb voornamelijk mijn "eigen" auto hier. Dus ik zal veel gebruik kunnen maken van de auto. Ik heb gelukkig wel wat mensen leren kennen bij oriëntatie. Er waren veel Duitsers, en zij blijven voornamelijk bij elkaar. Ik heb wat opgetrokken met de Zweden en de meiden uit Texas. Dat was wel erg gezellig. Bij oriëntatie hadden we ook een uitje in Auckland. Bijna iedereen van de groep ging mee. We gingen naar een van de grootste volkanen van Auckland. Auckland heeft iets van 40 of meer vulkanen. Wij hebben mogen genieten van het uitzicht met de ondergaande zon. Daarna zijn we met de groep uit eten gegaan bij een Italiaans restaurant. Helaas was dat niet al te goed.
Suzanne is me op komen halen. Het is ongeveer anderhalf uur rijden met de auto. Het voelt enorm raar om aan de verkeerde kant van de weg te rijden (gelukkig raar is er steeds meer aan gehecht). Een aantal keer schok ik me dood omdat ik dacht dat we zouden botsen op een tegemoetkomende auto.
Toen we aankwamen bij het huis waren de kinderen nog wakker. ze stonden in de deuropening. Heel voorzichtig kreeg ik toch een knuffel van beide kinderen. Grit (hun huidige au pair) vroeg me of ik meeging naar een feestje met andere au pairs. Dus ik heb een leuke avond gehad waar ik wat au pairs heb leren kennen uit de omgeving. Ook dat was erg leuk.
Op zaterdag heeft de familie me mee genomen naar de Hamilton Gardens. Dat zijn verschillende tuinen die allemaal een verschillend thema hebben. Daar had ik ook een heel mooi uitzicht op de Waikato River (de grootste rivier van Nieuw Zeeland die door Hamilton stroomt). Verder was het gewoon wat rondhangen en wat klusjes doen in het huis om bezig te blijven. Morgen begint mijn eerste werkdag. Grit zal hier nog blijven tot woensdag ochtend. Dus ik heb nog een paar dagen om in het ritme te komen. Gelukkig valt mijn jatlag wel mee.

  • 02 Augustus 2015 - 13:58

    Huub:

    Hoi Inge,
    Dat komt helemaal goed daar. Dat lees ik zo tussen de regels door.Fijn dat je al met zoveel mensen contact hebt kunnen maken. Morgen ga ik weer naar Cochem.
    Have a good time!!!
    Groetjes,
    Huub

  • 04 Augustus 2015 - 12:16

    Kees De Bil:

    Hoi Inge,
    Wat goed om te lezen dat je zo zuutjes aan je draai begint te vinden en al contacten hebt gelegd.
    Ja inderdaad, dat links rijden zal best even wennen zijn. Wij zijn er van overtuigd dat je een hele fijne tijd zult hebben en dat je er het beste van zult maken. Wie weet loop je nog wel een leuke Nieuw Zeelander tegen het lijf. Of een andere nationaliteit. Je weet maar nooit.
    Heb je de Haka al gedaan? Nou Inge, zet 'm op daar en heb, dat is nog het allerbelangrijkste, veel plezier en geniet ervan. Lieve groeten en een dikke knuffel, Kees en Mini

  • 07 Augustus 2015 - 08:21

    Inge Hendrix:

    Hallo huub:
    aha. dus het gaat heel goed tussen jou en je "chickie"! super! ik denk ook dat het helemaal goed gaat komen hoor!

    Hallo Kees en Mini:
    Het gaat helemaal goed komen hier! ook aan de andere kant van de weg rijden! ik ga proberen veel te oefenen dit weekend. Ik heb de Haka nog niet gedaan. weet ook niet zeker of dat er van gaat komen.
    wat betreft de Nieuw-zeelander die ik tegen het lijf gaat lopen: ik denk niet dat mama daar zo blij mee zou zijn. Ze heeft me van tevoren gewaarschuwd. haha.

    Voor beide:
    Lieve groetjes en dikke knuffels vanuit Hamilton, Nieuw-Zeeland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Inge

In een klein tijdje vertrek in naar Nieuw-Zeeland. Ik zal daar gaan werken als au-pair in een gezin. Dit gezin woont tussen Hamilton en Cambrigde in. Dat ligt in het noorden van het noordelijke eiland. Een stukje onder Auckland. Op mijn profiel zal ik leuke, bijzondere en misschien ook wat minderleuke ervaringen posten zodat jullie kunnen lezen wat me bezig houdt. Het gezin waar ik bij kom te wonen is the Brockett-family. Dat gezin bestaat uit moeder Suzanne, vader Robert en kinderen Evelyn (3,5) en Aynsley (1,5). Vijf dagen in de week zal ik functioneren als "hulp-mama" zoals mijn oppaskindje het zo goed formuleerde.

Actief sinds 15 Mei 2015
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 9153

Voorgaande reizen:

26 Juli 2015 - 05 Augustus 2016

Au pair in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: